Tänder

Ja, flera stycken, överallt, på samma gång kommer det just nu tänder i Eriks stackars mun.
Hans sjätte har tittat fram just idag tror jag. Fyra nya inom loppet av lite mer än en vecka alltså. Lite jobbigt har det nog varit för honom. Han hojtar till emellanåt för att lätta lite på trycket. Men ibland kommer hojten när han vill ha uppmärksamhet eller när det är frustrerande att han inte kan komma dit han vill av sig själv.

Lite bråkigt har vi haft det han och jag i veckan, sådär så jag har känt mig arg och irriterad, när han inte vill äta och när det är svårt för honom att sitta själv och leka. Om jag inte kan gå runt med honom och undersöka lägenheten ska jag helst befinna mig inom synhåll i alla fall. Vissa dagar. Andra dagar har vi supermysigt ihop, vi skrattar och busar en hel del. Men det är ju så att när jag bara tar mig tid och gör saker i hans takt funkar det bäst. När jag stressar på, vill få färdigt tvätten snabbt eller göra frukost innan vi har lekt lite på golvet först då blir det inte riktigt lika bra. Fast ibland är det säkert också lite bra för oss att bråka loss, få känna att vi är två personer med helt olika viljor. Man kan ju inte alltid vilja som mamma vill! Envis är han bara, den lilla rackaren...

Jag tar dock mest bilder när han är glad...



image121
Lite bus på förmiddagen.

Playing around before lunch.



image122
Det kliar så att få tänder! Jag biter pappa lite...
Teething itches! maybe this will help...



image123
På torsdag morgon kom Karolina på frukost. Kärt återseende efter hennes veckor i USA.
Thursday morning Karolina came over for breakfast. Back from her trip to USA.


image124
Vår egen lilla skurgumma.
Our own little maid.



image125
Erik hjälper mig att sortera ut i garderoben.
Erik helps me sort out the closet.



image126
Eriks första teckning heter "Storm på Sundsta". Den tog honom typ två minuter att göra...
Eriks first artpiece will be named "Storm at Sundsta": Took him about two minutes to make...


image127
I fredags var vi och beställde ett pass till Erik (inför vår Londonresa i oktober). På vägen hem gick vi förbi Bleckotnsparken och testade gungorna för första gången. Han gillade det verkligen, skrattade högt. Kittlade väl i magen kan jag tänkta.
Friday we went ot get a passport ( for our trip to London in October). On our way home we went to the playground and tried out the swings for the first time. He really enjoyed it, laughed out loud. Make butterflies in the tummy I suppose.



image128
Efter kvällsdopet i vasken. Eriks bästa stund under hela dagen. Han brukar hetsa sista skedarna gröt och kan inte vänta tills kläderna är av utan försöker kasta sig ur armarna på en. När han väl kommer ner och får sitta och plaska med några dl-mått är han så nöjd så nöjd. En äkta vattuman!
After the evening bath in the zink. Eriks favourite moment all day. He usually wants to get in already before he's done eating his oatmeal and cant wait til the clothes are off. Tries to throw himself out of your arms when you undress him. As soon as he's in the wather he's very pleased and can play for ever with some cups. A true aquarius!



image129
Veckans sista dag tillbringade vi återigen vid Hellasgården. Vi hade moster och hennes goda mackor med oss och njöt i fulla drag av en härligt varm höstdag. Klev omkring bland klippor och stubbar, matade ankor och plockade blåbär. En perfekt söndag!
The last day of the week we spent at Hellasgården again. We brought auntie and her superb sandwiches and enjoyed the nice, warm day. Stepped around on the cliffs and roots, fed some ducks and picked blueberries. A perfect sunday!


Till nästa vecka: ha det gott!
Until next week: take care!


Kommentarer
Postat av: Helena, Max och Moa

WOW, sex tänder! Det är ju precis som Moa! Härligt att se er på lite bilder, bilden innan kvällsbadet i vasken är ju bara helt underbar!
Vi längtar efter er!
Kramar i massor!

2007-09-25 @ 15:47:51
URL: http://pillanopuh.blogg.se
Postat av: moster sophie

Sluta vaxa nu! Jag hinner ju inte med!!!! ah vad jag saknar er....puss puss puss

2007-09-27 @ 05:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0