vattentät

Hej alla i sommarhettan,

jag hoppas att ni liksom vi har kunnat njuta av solen som äntligen kom. Vi har badat, åkt båt och ätit glass i stora lass.

I veckan åkta vi ut till Grinda ute i skärgården med vår båt och sov över i två nätter. Där finns en vacker naturhamn som ligger väl skyddad och vattnet var kristallklart och i perfekt temperatur. Bra klippor att lägga till vid och bara några meter bort en liten sandstrand lagom stor för ngåra barnfamiljer. Vi badade morgon som kväll. Gick på utflykter i skogen och plockade blåbär, satt på klippan och tittade över havet och på fåren som betade med klocka runt halsen på ön mitt emot. Den första natten hade vår grannbåt två barn i tolvårsåldern som Erik lekte tittut med från vår båt en lång stund. Det var några helt perfekta sommardagar som vi ska bära med oss hela vägen fram i februaris ruskigaste gråmul. Dagar som man oftast bara drömmer om. Tyvärr så hamnade min kamera i vattnet. Den är vatten tålig med inte vattentät visade det sig. Och jag som hade tagit en hel massa jättefina sommarbilder på Erik, och från mormor och farfar och Evas besök också! - De var här förra helgen.

Kanske kan jag rädda mina bilder från minneskortet men tills dess får ni hålla tillgodo med Fredricks sommarbilder. De är ju inte så pjåkiga så det går säkert bra - de kommer längre fram... (Om det är någon som har en gammal digitalkamera att låna ut tills jag har köpt mig en ny så är det bara att slå en pling!)

Men först vill jag bara berätta att det just nu inte bara badas i Stockholm utan här härmas också en hel del. Erik är i full gång med att lösa koden för hur han ska få ljuden att låta som han vill och när mormor var här så började han så smått att härmas ibland men sedan har det fullkomligt exploderat. Vissa ord löser han riktigt bra; tända, sova, bra, så, den där, rumpa, blåbär m.fl. Det är otroligt häftigt att se hur han jobbar på det, även om han inte har koll på vad allt betyder eller kommer ihåg det från gång till gång. Men jag blir lika stolt varje gång han envist försöker, och mormor blev nästan rätt -måmå är ju inte helt tokigt, eller hur?

Nu kommer lite bilder på någon som i alla fall är vattentät...



Det är härligt med ett dopp.
It's nice to get in the water.



Efteråt är det skönt att krypa upp i mormors knä och käka jordgubbar.
Afterwards it's just as nice to cuddle up with grandma and have some strawberries.



Soldränkt mys!
Nice was the word!



Man kan också hoppa i från båten, tillsammans med pappa.
It works to jump in with dad as well, from the boat!



På väg ut till Grinda, med en glass i högsta hugg.
On our way out to the archipelago, with an icecream in his hand.



Ja, det är ganska enkelt att må bra när det är sommar!
It's just so easy ot enjoy life in the summertime!


Hej så länge, vi ses snart!





Kommentarer
Postat av: Helena, Max och Moa

Härliga bilder! Ska bli mysigt att ses nästa helg! Kram!

2008-08-03 @ 12:51:05
URL: http://pillanopuh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0