mitt lilla gryn

Ja, idag har jag känt och tänkt så hundratals gånger - Mitt lilla gryn! Min hjärtesten, min gullunge, min mysgubbe, mitt hjärtans kär, min lilla gosepudding... jag skulle kunna fortsätta ett par rader. Ibland svämmar man över av kärlek. Kanske för att jag fick sova ut imorse, äta frukost ifred och ha tre timmar helt för mig själv här hemma medan Fredrick och Erik roade sig på egen hand. Känner mig som en ny människa, fick arbetat lite, duschat, lagat lunch och bara tänka egna tankar. Då hinner man t.o.m. börja längta och sedan är det så mysigt att få vara tillsammans igen. Vi har busat i sängen, lekt tittut, klättrar upp och ned ur fåtöljen, byggt med klossar, tadat med dammvippan, lekt med vatten i vasken, lagat mat och lyssnat på musik. En pangeftermiddag med andra ord och Erik somnade som en liten stock tjugo i sju. Nu återstår bara att se hur länge han blir sovande...

För några veckor sedan satt jag in med projekt "sluta nattamma" ju, och det verkade gå riktigt bra men sedan har Erik varit sjuk, först en rejäl förkylning men halsont och sedan ont i magen. Så vi är tillbaka på ruta ett, och sömnbehövet har satt min motivation helt ur spel, när jag släpar mig upp varannan timme för att få honom att somna om väljer jag vanligvis det lättast alternativet för stunden. Stavas: t-u-t-t-e-n!
Men ikväll eftersom jag känner mig så frisk och kry så ska jag upp på hästen igen har jag bestämt mig. Målbilden är fem timmar sömn i sträck. En hägring i mitt nattliga sahara men vem vet, en vacker dag...

Annars tycker jag att mycket av mammigheten har släppt sista veckan igen. Erik verkar ganska tillfreds med livet för tillfället. Hans favoritsysselsättning just nu är lyssna på musik. jag har ställt ned en skivspelare till honom och han vet redan vilken knapp som sätter igång CD:n och vilken som pausar. Och så har han hittat volymknappen.
Så vi var och lånade lite barnskivor på biblioteket och nu jazzar vi hela dagarna i köket. Men ibland knatar han med mig i släptåg in till stereon i vardagsrummet, vill att jag lyfter upp honom och pekar på den. Då ska vi spela lite radio och dansa ihop. Supermysigt!
Och så börjar han ta sig fram gåendes längst med grejor på ett helt nytt sätt, släpper ibland taget om soffkanten för att kasta sig i ett par stapplande steg mot soffbordet, går längst med plana ytor och runt dörrkarmar. Så jag tror inte att det är jättelångt borta, men han hinner nog fylla ett innan vi får se honom springa omkring hur som helst. Mot allas tippande innan i höstas.

Ja, har ni orkat er igenom redovisningen så kommer här belöningen:


image209
Efter kvällsbadet brukar vi busa runt lite i sängen innan pyjamas och blöja åker på. Erik älskar att vara nakenfis!
After the evening bath we usually play around in our bed before pyjamas and diapers go on. Eriks loves it!


image210
När moster Karolina var här på besök dök plötsligt Eriks alter ego Erika upp med hästsvans i håret. SÅ SÖT! Men så snabb att man bara han få nacken på bild. Fast en imponerande hårlängd är det eller hur?
When aunt Karolina was here Erik's alter ego Erika suddenly turned up in a pony tail. SO CUTE! But very fast and impossible to get in a picture with more than the neck. Impressing amount of hair though, hu?


image211
När man har magsjuka ska man äta blåbär, det sa de i alla fall på vårdguiden. Erik kan själv!
When you're suffering from a stomach disease you should eat blueberries. At least that's what the told us when we called the doctor. Erik knows how!

 
image213
När vi var friska igen gick vi på konditori med Ingela. Gick på var just vad Erik gjorde, fram och tillbaka, fram och tillbaka.
When we were well again we went to lunch with Ingela. And walked fort and back a couple of times.


image214
Sådan mor sådan son. På morgonen blir Erik emellanåt sur på mig. Jag sitter med näsan i tidningen och hör inte alltid när han vill ha uppmärksamhet för att leka ihop. Men nu har han kommit på ett knep. Om han själv sätter sig och läser så gör vi åtminstone något tillsammans! Är det detta som kallas prägling?
Like mother like son. Sometimes Erik gets sour with me in the mornings. I have my nose in the paper and don't always hear him seaking my attention to play. But he's found a way. If he joins me, we'll at least do something together! Is this what is called imprinting?


image215
En av tusen likadana bilder: Jag vill ha kameran mamma!
One out of a thousand pictures like it: I want the camera mommy!


image216
Tittut är en väldigt rolig lek. Fast det är förstås svårt för pappa att ta på overallen.
Peekaboo is a very fun game. Even though it's difficult for dad to put on the overall.


image217
Men det bryr vi oss inte om... Tittut!
But we don't care... Peekaboo!


kramar and hugs!



Kommentarer
Postat av: Helena, Max och Moa

Härligt med fina bilder och roligt att läsa om era bravader!
Kramar från sjukstugan i Töjringe!

2008-02-03 @ 14:14:58
URL: http://pillanopuh.blogg.se
Postat av: Helena, Max och Moa

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!
KRAMAR!!!

2008-02-05 @ 20:28:04
URL: http://pillanopuh.blogg.se
Postat av: moster sophie

grattis!!! snygg och smart alleredan! ses vi snart! puss

2008-02-06 @ 00:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0