färgglad

Hej på er alla favoriter,

vi har haft en skön helg med massor av härligt umgänge, vila, lek och god mat. Hoppas er helg också har varit toppen. I lördagskväll var vi hemma hos Janne, Lina och Malte och käkade tacos och pratade. Hela vägen dit satt Erik och sa "täffa Matte, täffa Matte" för det sa jag vi skulle göra när vi åkte.

Och så har vi det hela tiden härhemma just nu, han pratar och pratar dagarna i ändå och överraskar oss för jämnan med massa ord som vi inte ens visste att han kunde. Ikväll när han satt och lekte med sin grävmaskin la han den ned på sidan och sa "popa shova" = skopan sova. Allt oftare är det två och tre-ordsmeningar som han får ihop och vi har så roligt åt att ta del av hans tankar och associationer. Jag önskar att jag kunde komma ihåg alla roliga saker han får ur sig, kanske måste jag försöka skriva ner dem lite snabbare. Jag fick faktiskt en bok när han föddes av min kompis Eva som var till för citat. Det börjar nog bli dags att plocka fram den nu.

Härom dagen skrattade jag och Karolina också gott. Vi satt och ritade  och Karolina gjorde en stor clown-teckning. När hon höll upp den för att visa Erik pekade han på den och sa "pappa", utan minsta tvekan. Det tyckte vi var väldigt kul - Fredrick blev inte lika road när han fick höra det...

Idag hade vi också målarstund. Här kommer lite bilder från det:


Vad gör man en regnig söndagseftermiddag? - Plockar fram fingerfärgen...
What to do on a rainy sunday afternoon? - Bring out the fingerpaint...





Då kan det bli riktigt roligt!
That makes it a funny sunday afternoon!



Sen är det bara att duscha av sig när man är färdig.
There's only one way to clean up afterwards though.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0