sol och bad

Hej på er,
tänkte lägga upp lite bilder från vår gångna vecka, mycket sol och bad har det blivit eftersom vädret varit riktigt sommarfint. Inte många ord den här gången alltså, klockan är mycket och jag är lite trött - dessutom vet man inte riktigt hur länge lillpluttan kommer att ligga varm och gosig och sova. Ett tu tre så är det full fart här igen är jag rädd för. Jag kan bara rapportera att allting är bra här uppe i huvudstaden. Karin äter och växer. Hon hade en ögoninfektion under midssomar men det har gett med sig nu. Och jag har gett upp tanken på att det ska gå att äta jordgubbar i sommar. Jag vet ju inte om det är det för så många gubbar har jag verkligen inte stoppat i mig, men hon är iaf prickig som en korv, stackarn.

Erik har det också bra, han leker ofta nuförtiden men sin docka. Han har döpt henne till "Maria Ollie Pollum" och ammar och bäddar ner henne titt som tätt. Och på kvällen när han ska gå och lägga sig är Karin alltid inkluderar i godnattpussandet, det är också viktigt att vi kommer ihåg att pussa och krama henne godnatt. Samtidigt så sa han senast idag att " vi är ju tre i mamma..." "Hur menar du?"frågade jag. " "Du, jag och pappa." Så enkelt blir man av med en lillasyster!


Här kommer iaf lite ögongodis:



Midsommarafton firades i lugn och ro hemma i trädgården hos Bernhard och Virve. Här äter Edith och Erik pasta och korv till middag. Efter ett långt bad i den uppblåsbara poolen.
Midsummer was spent quietly with Bernhard and Virve. Here Edith and Erik eats pasta and hot dogs for dinner. After a long time in the kid's pool.



Karin var dagen till ära klädd i mammas gamla virkade klänning. Mer påsk än midsommar kanske, men fin ändå.
Karin was pretty in mom's old handmade dress. More of an eastern theme perhaps, but hey...




Många kvällar i veckan har vi käkat i trädgården och efteråt kan man få så här mycket energi i kroppen som måste ut genom diverse konster.
After dinner outside, Erik is full of energy. And it needs to get out. Helps playing with dad.




Erik tröstar Karin
Erik comforts Karin.




En stark nacke, knappt fyra veckor gammal.
A strong neck, just four weeks old.




Erik badar med sin älskade Karolina.
Erik in the water with his beloved Karolina.




Lite kallt, men ändå härligt.
A little bit cold, but still great.





Och i torsdags var vi i väg på en obligatorisk tågutflykt. Erik inspekterar lok och vagnar.
And this thursday we went for the necassary train exhibit. Erik takes a good look at the locomotiv and cars.



Karin och mamma njuter av utsikten.
Karin and mommy enjoys the view.


Erik också...
And Erik as well...






Kram på dig min lille kille.
Hugging my little kid.




I eftermiddags - syskonvila.
This afternoon - resting with sister.



Kommentarer
Postat av: Moster Josefin!

Sa fina ni ar allihop pa alla bilderna.. jag bara langtar hem efter att fa traffa er nu!!! Manga kramar till hela familjen gost/franke

2010-07-04 @ 11:48:50
Postat av: karolina

ni är mina älskade!!!

2010-07-04 @ 19:20:58
Postat av: Helena

Ni är så fina! Bilden på Karin och dig är väldigt fin! Kram på er!

2010-07-18 @ 11:15:03
URL: http://pillanopuh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0